Praktische informatie

Deze cursus vindt plaats op:

Dinsdag 3 december 2024

van 12.30 - 17.00 uur

Deelname

Aan deze cursus kunt u op 3 manieren deelnemen:

Fysiek
Op onze cursuslocatie in Den Haag (Koninginnegracht 60). Klik hier voor informatie over reizen en parkeren.

Digitaal & live
Klik hier voor meer informatie.

Achteraf terugkijken
Klik hier voor meer informatie.

Docenten

Willemijn Jonker
Willemijn is advocaat bij Forest Flint. Zij heeft jarenlange ervaring met het verlenen van bijstand aan (grote) bedrijven in o.a. corruptieonderzoeken.

Jeroen Baardemans
Jeroen is oprichter en Managing Director van KOROKI Communications. Jeroen is een allround communicatiestrateeg en board-advisor met een berg aan (internationale) managementervaring in alle communicatiedisciplines. Gespecialiseerd in employee engagement en reputatie- en crisismanagement. Met passie voor het snijvlak van sport en reputatie.

Kosten

EUR 375,- excl. BTW

Inclusief:

• Uitgebreide digitale syllabus als naslagwerk

• Handouts

PO / PE-punten: 4

Met deelname aan deze cursus zijn 4 PO/PE-punten te behalen.

Deze cursus inhouse?

Wij bieden deze cursus ook incompany aan. Neem contact op voor de mogelijkheden.

 
 
 
 

Een organisatie kan (onverwacht) te maken krijgen met negatieve publiciteit. Op zo’n moment is tijdige en adequate communicatie van groot belang. De goede naam en reputatie van de organisatie staan immers op het spel. Tijdens deze training leren deelnemers je hoe je je voorbereidt op een crisis en adequaat reageert met snelle en effectieve communicatie. Daarbij worden stakeholders in kaart gebracht en komt aan bod hoe je de juiste boodschap overbrengt en welke (sociale) media en middelen je op welk moment inzet. De cursus wordt afgesloten met de simulatie van een incident, waarop de deelnemers (in groepsvorm) dienen te reageren op basis van de handvatten die hen tijdens de dag zijn aangereikt.

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Reputatiemanagement: waarom en hoe?

  • Voorkomen van reputatieschade

  • (voorbereiden van) Crisiscommunicatie

  • Samenstellen van een effectief communicatieteam

  • Stakeholders in kaart brengen

  • Opstellen van een crisiscommunicatieplan

  • Organiseren van crisiscommunicatie

  • Omgaan met de media en omgaan met negatieve publiciteit

  • Communiceren naar interne en externe stakeholders

  • Keuze voor en gebruik van (sociale) media en middelen

  • Tips & tricks

Doelgroep

  • Advocaten

  • Compliance professionals

  • (forensisch) Accountants

  • (overheids)juristen

  • Toezichthouders

  • Handhavers

  • Openbaar Ministerie

  • Rechterlijke macht

  • Politie

  • FIOD

Anti-Corruptie Serie

Deze cursus maakt onderdeel uit van de Anti-Corruptie Serie. Het betreft een leergang die bestaat uit in totaal 8 cursussen die los of als serie gevolgd kunnen worden. De serie bestaat uit de volgende cursussen: 

Klik hier voor meer informatie.